اي در دلم نشسته!
از تو كجا گريزم؟؟؟

+ نوشته شده در  ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ساعت 9:47  توسط " آموزگار "  | 

موش های زیادی در خانه بودند. صاحب خانه گربه ای را آورد. گربه شمار زیادی از موش ها را کشت. سپس موش پیر گفت: تمام موش ها باید امشب به خانه ی من بیایند تا ما فکر کنیم که برای این گربه چه کار بکنیم.

خیلی از موش ها آمدند. خیلی از موش ها حرف می زدند اما هیچ کدام نمی دانستند که باید چه کار بکنند. سرانجام موش جوانی ایستاد و گفت: ما باید زنگوله ای روی گربه بگذاریم سپس وقتی که گربه به ما نزدیک می شود ما صدای زنگ رو می شنویم و فرار می کنیم و خودمان را مخفی می کنیم. بنابراین گربه نمی تواند هیچ موشی را بگیرد.

سپس موش پیر پرسید: چه کسی زنگوله را روی گربه قرار خواهد داد؟ هیچ موشی جواب نداد. صبر کرد اما هنوز هیچ کس جواب نداد. سرانجام او گفت: این سخت نیست که چیزی را بگوییم اما سخت تر این است که این کار را انجام بدهیم

+ نوشته شده در  ۱۳۹۴/۰۹/۰۲ساعت 15:35  توسط " آموزگار "  | 

یک شب مرا سر بالین ناخوشی بردند تا برایش دعا بخانم. دیدم دختر هشت یا نه ساله ای در آن میان می پلکید. آقا با یک نظر گلویمان پیش او گیر کرد.
پیش از او دو تا صیغه داشتم که هر دو را مطلقه کرده بودم، ولی این چیز دیگری بود
دو روز بعد عقدش کردم. شب که او را آوردند آنقدر کوچک بود که بغلش کرده بودند. من از خودم خجالت کشیدم. از شما چه پنهان این دختر تا سه روز مرا که می دید مثل جوجه می لرزید.
حالا من که سی سالم بود جوان و جاهل بودم، اما آن مردهای هفتاد ساله را بگو که با هزار جور ناخوشی دختر نه ساله می گیرند
صادق هدایت/محلل/

+ نوشته شده در  ۱۳۹۴/۰۵/۱۳ساعت 14:6  توسط " آموزگار "  | 

برای خندیدن آن قدر صبر نکنید تا حتما خوشحال شوید چون در این صورت ممکن است تا پایان عمر نخندید.
ژان دو لابرویر
پ.ن : Jean de La Bruyere زادروز 1645 مرگ 1696 میلادی نویسنده اخلاق گرای فرانسوی که در 1693 به عضویت آکادمی فرانسه پذیرفته شد.

+ نوشته شده در  ۱۳۹۲/۰۵/۰۱ساعت 22:53  توسط " آموزگار "  | 

آهای قدیمیا ! کجایین ؟

دوباره اومدم برای نوشتن. دلتنگ روزایی هستم که مینوشتم و نظراتتون رو درباره راز میخوندم.

چشم انتظارتون :)

+ نوشته شده در  ۱۳۹۲/۰۴/۰۶ساعت 14:56  توسط " آموزگار "  | 

اهمیت یک مرد از دشمنانش مشخص میشه نه از دوستاش !

" آل پاچینو "

+ نوشته شده در  ۱۳۹۲/۰۴/۰۵ساعت 15:4  توسط " آموزگار "  | 


سال نو بر تمام دوستان خوبم همایون باد

+ نوشته شده در  ۱۳۹۲/۰۱/۱۴ساعت 12:14  توسط " آموزگار "  | 

مرا در جهان هدیه آرامش است
به گیتی شکوفایی دانش است

غم مردمم رنج و شادی نکوست
مرا شادی مردمان آرزوست

چو روزی مرا عمر پایان رسید
زمانی که جانم ز تن پر کشید

نه تابوت باید مرا بر بدن
نه با مومیایی کنیدم کفن

که هر بند این پیکرم بعد از این
شود جزئی از خاک ایران زمین

هفتم آبان ماه روز بزرگداشتِ نمادِ خرد، فرهنگ و وجدانِ ايرانيان، کوروش بزرگ، خجسته باد

+ نوشته شده در  ۱۳۹۱/۰۸/۰۷ساعت 10:43  توسط " آموزگار "  | 

دوستای قدیمی آدرس فیس بوکتونو بهم بدین :)

+ نوشته شده در  ۱۳۹۱/۰۷/۱۵ساعت 10:56  توسط " آموزگار "  | 

شبکه فارسی وان اولین شبکه ای بود که سریال های مختلف کره ای را به زبان فارسی دوبله و پخش میکرد. ترویج بی مسئولیتی و بی قید و بندی در قبال خانواده مسئله مهمی بود که در دستور کار این شبکه قرار داشت و سریال هایی که فارسی وان دوبله و پخش میکرد درباره این مسئله بود. با وجود اینکه سریال های بسیاری در کره ساخته میشه که ارزش فرهنگی داره یا کمِ کم جذابیت های بیشتری نسبت به این سریال های پخش شده. بعنوان مثلا سریال شکارچی برده با وجود کوتاه بودنش سریال بسیار مهیج و خوبی بود که کره ساخته . پخش سریال های فرار از زندان و 24 نیز با آن دوبله های وحشتناک تنها برای جذب مخاطبین بود و پس از اتمام آن سریال ها سریال های افتضاح کره ای جایشان را گرفت. مردم فارسی زبان که نا امید از رسانه های داخلی هستند و به ماهواره روی آورده اند رفته رفته علاقه خودشون نسبت به دیدن فارسی وان از دست دادن تا جایی که بسیاری از بینندگان این شبکه را از لیست خود حذف نمودند. پس از فارسی وان مدت کوتاهی شبکه من و تو مورد علاقه مردم شد که با حذف شبکه من و تو 2 و پخش
برخی از مستند های تاریخی هدف دار و دستکاری شده جایگاهی طولانی در بین مردم پیدا نکرد. سپس نوبت به جم رسید. تبلیغ استانبول و کشور ترکیه در سریال های متعدد این شبکه که خود را از گوشت و پوست و خون ایران میداند ! مخصوصا در سریال عشق و جزا ! که با اشاره ظریفی ایران را جایگاه استراحت یک شرور معرفی میکند و آنقدر بی در و پیکر است که چندین گروه راحت وارد مرز ایران میشوند و آن شرور را به ترکیه بر میگردانند ! جم نیز در ابتدا با نشان دادن جذابیت های ظاهری ترکیه مردم را به سمت خود جذب کرد اما رفته رفته شروع به نام بردن کشور ایران در سریال هایش میکند و دشمنان این مرز و بوم را به یکباره در سریالی به نام حریم سلطان که نام اصلیش سده باشکوه است(!) پادشاهانی بزرگ و قابل احترام نشان میدهند ! سلطان سلیمان اول پادشاه عثمانی علی‌رغم بی‌میلی شاه تهماسب صفوی به جنگ، سه بار بین سال‌های 1533 تا 1553 میلادی به ایران یورش آورد و ایرانیان بسیاری را در قفقاز، تبریز، اورمیه و بغداد قتل عام کرد و در پی این کشتارها، وی خویش را رهبر جهان اسلام و جانشین خلفای عباسی خواند. جالب اینجاست که جم در اطلاعیه ای آنان که نقدی بر این سریال نوشته اند را افرادی بیکار بی سواد و نا آگاه خطاب میکند و حتی پخش این سریال را مانند پخش سریال سر به داران میداند ! و در حال حاضر آن اطلاعیه توهین آمیز را از روی صفحه اش حذف کرده و سعی دارد تمام این ها را بخاطر مشکلات شخصی عده ای بداند که با جم مشکل دارند !
وقتی که شبکه های رنگارنگ ایرانی در ماهواره فرق چندانی با رسانه های داخلی نداشته باشند مخاطب بلکل از مستطیل مسحور کننده تلوزیون دور خواهد شد و کمند کسانی که وقتشان را بجای این شبکه های زرد به کانال هایی مانند نشنال جیوگرافیک فارسی یا تراول اختصاص دهند !
و در پایان بقول دوست خوبم لقمان : اگر نیک بنگریم، می‌بینیم «ز که نالیم که از ماست که برماست»! باشد که بیدار شویم ...
در این باره این را نیز بخوانید ....
+ نوشته شده در  ۱۳۹۱/۰۶/۱۸ساعت 15:40  توسط " آموزگار "  |