نوشتن و دیگر هیچ

هذیانات و ادبیات و گاهی هیچ

نوشتن و دیگر هیچ

هذیانات و ادبیات و گاهی هیچ

دوستان امشب شعرم نمی آید

دوستان،دوستان

امشب قرارنیست که چیزی درچنته باشم . قرارنیست که محض خوشایندشما برای ارضاشدن خودم از تعریف و تمجدیدتان زوربزنم و عرق بریزم و کتابهای شعر شاعران گمنام را ورق ورق کنم تا بیتی از این و مصرعی از اون بدزدم و با جفت و جور کردن کلمات و بازی با آنها مزبله ای به عنوان شعر تحویل دهم . نه، امشب شعرم نمی آید . خوب میدانم که شما میدانید که شعر فرآیند ریزش احساسات و رسیدن ناگهانی به یک الهام یا یک نگاه است . درهنگامی که به سراغمان میآید، دست خود ما نیست . زمان می ایستد و ابدیت آغاز میشود و ما شاعر میشویم . شما میدانید و من هرگز لازم نمیدانم که شعری بسازم . شعر ساختنی نیست . الهام است ،نور است ،نوعی پیامبریست.و من هرگز لازم نمیدانم که بگویم من N سال است که شعر میسرایم و عضو انجمن شاعران مرده کوچه حسن آقا اینها هستم . چون ناگهان میبینم که دخترکی 5 ساله به چنان الهامی از سیب میرسد که N سال سرودن مرا به باد فنا میدهد. شعر ماشین نیست که بگویم من 30 سال است که راننده هستم و جاده را مثل کف دستم میشناسم . شعر جرقه است ، نور است و شاعر تنها شکارچی این لحظه . پس من امشب خاموش میمانم و دلم را به شما یاران میسپارم تا هرکجا که میخواهید ببریدش . دوستان ، امشب نوبت من نیست چون من امشب شعرم نمی آید .

خلاص.

نظرات 10 + ارسال نظر
شازده خانوم شنبه 13 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 03:27 ب.ظ http://shazdekhanoom.blogsky.com

کاملا موافقم.روزی استادم گفت : لحظه گفتن شعر مثل باز شدن زخم می مونه که نیاز به درمان داره.
راستی شرمنده کردید.
مشتاق دیدارتون در وبلاگ شازده خانوم هستیم.

omid شنبه 13 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 04:06 ب.ظ

salam saeed jan
khosh hal shodam az inke betonam az in be baad neveshtewhato bebinam va barat arezoye movafaqghiyat mikonam, shad bashi refigh

شبگرد یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:52 ق.ظ http://www.c-g.blogfa.com

همین راستی
از شعری که از دروغی تراوش می کند
زیبا تر و سر تر ست..........باشد که همیشه چنین شعری باشد.

بهار یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 05:03 ق.ظ

َّپنجره را باز کن جدار را بشکن
غبار را بشوی دل را آئینه کن
اعتماد و تجربه را با هم بیامیز
تا کلمات همچو دانه های باران بر تو ببارد و شعری زیبا زاده شود ...
:x

میترا محسنی دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:37 ب.ظ

سلام خوشحالم که بعد از چند وقت این قدر فعال شدید حتی اگر شعرتان نیاید که این خود بهترن شعر هست هر چیز که از دل براید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 01:51 ق.ظ

سرکارخانم میترا محسنی خیلی ممنون از نظراتتان
شما وبلاگ ندارید؟

محسن چهارشنبه 17 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 03:08 ق.ظ http://internetazad.blogfa.com/

سلام دست عزیز وبلاگ زیبایی داری و شعر های زیبایی هم سرودی بهت تبریک میگم

هدا جمعه 19 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:10 ب.ظ http://dokhtarebarfi.blogsky.com

شعر الهام است؟!!

مهدی بهتاش دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:20 ب.ظ http://www.sunset.blogsky.com

بگو
شعر بگو
مثه من
که الان شعر گفتم!
فقط یادت باشه به موقع اینتر بزنی!!

فریــــــــا یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 06:25 ب.ظ http://www.golandam.blogfa.com/

سلام
مرسی دوست من
صادقانه بود
فدات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد